شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

فروش ماشین

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

اجاره خودرو

اجاره خودرو

کسب و کار موسسات و شرکت های اجاره اتوموبیل، به صورت اجاره وسایل نقلیه از جمله خودروی سواری، کامیون و دیگر وسایل نقلیه متناسب با نیاز مشتری بوده و این خدمات، مجموعه ای از خدمات اجاره ماشین به شمار می رود. به علاوه، مدت زمان قرار داد رزرو و اجاره ماشین، بستگی به نیاز مشتری، از چند ساعت تا یک ماه متغیر بوده و این قرارداد، مابین شرکت اجاره خودرو و مشتری منعقد می گردد. خدمات اجاره ماشین، هم به صورت اجاره همراه راننده و یا بدون راننده صورت می گیرد که به همین ترتیب، شرایط اجاره هر کدام نیز متفاوت است. هنگام ارائه خدمات، شرکت اجاره ماشین موظف است طیف گسترده ای از ماشین های ارزان قیمت، میان رده و لوکس را در اختیار مشتری قرار دهد تا از این طریق بتواند پاسخگوی نیازهای تمامی مشتریان باشد. علاوه بر این، موسسه اجاره ماشین، علاوه بر خدمات اجاره ،خدمات دیگری مانند بیمه، سیستم موقعیت یابی یا همان GPS ، سیستم های سرگرمی، صندلی های مناسب کودکان و دیگر خدمات مورد نیازمشتری را ارائه می دهد.

هنگام اجاره ماشین، شرایطی مانند جمع و جور بودن، نوع ماشین و لوکس بودن آن در نظر گرفته می شود. البته این ویژگی ها در کلیه شرکت های اجاره ماشین، متفاوت است. مدت زمان اجاره ماشین نیز یکی دیگر از متغیرهای مورد نظر در اجاره خودرو است. برخی از شرکت های اجاره ماشین، نرخ ویژه ای برای سالمندان یا اعضای سازمان های خاصی ارائه می دهند.

مقایسه نرخ اتوموبیل های اجاره ای ،تصویر دقیق تری را در انتخاب خودرو مورد نظرتان به شما ارائه می دهد. سعی کنید کلیه هزینه های مربوط به اجاره ماشین را در نظر بگیرید. البته ممکن است برخی از هزینه ها در زمان رزرو آنلاین در اختیار شما قرار نگیرد و بهتر است در این گونه مواقع با مراجعه حضوری، اطلاعات لازم را دریافت کنید. قرارداد اجاره را با دقت تمام بخوانید و هزینه های مربوط به حوادث را بررسی کنید. در بسیاری از شرکت های اجاره خودرو در ایران، سوابق رانندگی مشتری بررسی شده و اجاره ماشین به افرادی که از سابقه خوب رانندگی برخوردار نبوده و یا خارج ازاستاندارهای شرکت هستند، صورت نمی گیرد. سوابق رانندگی مشتری شامل تخلفات رانندگی، رعایت اصول رانندگی، حوادث، توجه به مقررات یا ترک صحنه تصادف، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی می شوند. زمانی که شما قصد شروع یک سفر هیجان انگیز را دارید، اجاره یک ماشین لوکس می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

شرکت اجاره ای متناسب با مالیات تعیین شده در شهر یا شهرستان، نرخ مالیات را به قیمت ماشین اجاره ای شما اضافه خواهد کرد. همچنین ممکن است هزینه صدور مجوز خودرو یا هزینه بازیابی و انرژیرا در قیمت ها منظور کند. مدارک لازم جهت اجاره خودرو شامل، کارت شناسایی معتبر، چک بانکی و یا ارائه سفته، ( که معمولا ۲۰تا ۱۰۰درصد از قیمت خودرو است)، سند ملکی و یا ارائه اجاره نامه است. در رزرو ۲۴ ساعته ماشین، شما می توانید پیش از پایان مهلت اجاره، مدت اجاره را تمدید کنید.

موسسه راد خودرو

اجاره خودرو


موسسه راد خودرو در این زمینه همت کرده و تخصص های مختلف را در مجموعه خود جمع آوری کرده است این امر موجب شده تا مشتریان این موسسه پس از اجاره اولین خودرو برای دفعات دیگر نیز با مراجعه به شرکت و اجاره خودرو های دیگر یا همان خودرو رضایتمندی عملی خود را نشان میدهند و این امر موجب ایجاد حس بالندگی در مجموعه رادخودرو به جهت ایجاد حس رضایتمندی در مشتری می شود. ناگفته نماند که سیاست موسسه راد خودرو ارائه‌ی خدماتی ممتاز از سایر شرکتها و موسسات همکار می باشد.

استقبال روزافزون مردم از صنعت اجاره خودرو به دلیل این است که هزینه اجاره ماشین برای کارها به مراتب به مراتب به صرفه تر از خرید همان خودرو است به همین دلیل است که مردم بی آنکه نگران خرابی خودرو یا افت قیمت آن و یا سایر مسائل دیگر مربوط به مالکیت داشته باشند در زمان مورد نظر ومورد نیازشان همان خودرو را اجاره می کنند .

از دیگر خدمات این موسسه اجاره خودرو به سازمانها و ادارات دولتی و نیمه دولتی و شرکت‌های خصوصی است این ادارات و موسسات و شرکتها عمدتاً خودرو های مورد نظرشان را به صورت ماهانه یا سالانه اجاره می‌کنند و از تخفیفات بیشتری برخوردار می‌شوند در این موارد شرکت راد خودرو به صورت ماهانه خودرو را جهت سرویس برای چند ساعتی تحویل گرفته و پس از بررسی و بازدید فنی آن را مجدد دادن به مشتری مسترد می کنند به این صورت خودروها همواره آماده سرویس دهی به مشتریان ارائه می شود هتل‌ها و موسسات توریستی و گردشگری و همچنین شرکتهای تجاری خصوصی و دولتی و مسافرین خارجی و داخلی فرودگاه ها از مشتریان دائمی شرکت راد خودرو می باشند.

همانطور که مستحضرید هر خودرو قابلیت و ویژگی های مخصوص به خود را دارند به عنوان مثال خودروهای شاسی بلند مناسب سفرهای بیرون شهر هستند و خودروهای سواری لوکس عمدتاً برای قرار ملاقات ها و به صورت تشریفات استفاده میشود که در این میان برخی نیز باز مناسب سفر و برخی دیگر مناسب استفاده در شهر می باشد شما مشتری گرامی می توانید با ارائه جهت و انگیزه اجاره اتومبیل و نیز مبلغی که می خواهید هزینه کنید و همچنین تعداد نفرات و سایر مواردی که مشاور از شما سوال می کند از مشاوره مشاورین شرکت راد خودرو بهره ببرید و بهینه و بهترین خودرو را با توجه به نیاز و شرایطتان اجاره کنید

ممکن است شما به جهت فعالیت روزانه تان نخواهید رانندگی کنید بلکه صرفاً خودرو را جهت جابجایی مهمان یا مشتری خاص خود کرایه کنید این امر بیشتر برای انجام امور کاری صورت می‌گیرد شرکت راد خودرو با پیش بینی این موضوع علاوه بر اجاره خودرو بدون راننده خودروهای خود را با راننده نیز اجاره می دهد .

در میان برندهای موجود در بازار ایران خودروهای امریکایی آلمانی ژاپنی فرانسوی ایتالیایی ایرانی و غیره وجود دارند. برای کسی که خودرو می‌خواهد اجاره کند باید اولویتش، هزینه ،سلامت خودرو و ایمنی آن باشد در اولویت های بعدی باید ملاک انتخاب سطح امکانات رفاهی و کیفیت آن و آپشنهای خودرو باشد اکنون با توجه به خودرو های موجود در بازار خودرو های کره ای و خودروهای آلمانی نسبت به سایر برندها مناسب تر می باشد با این تفاوت که خودروهای کره‌ای از لحاظ هزینه به صرفه تر و خودروهای المانی از لحاظ تشریفاتی مناسب تر است. با توجه به نوع سرویس ها و خدماتی که مشتریان عزیز تا کنون خواسته اند به نظر می‌رسد از همه جهات خودروهای کره ای چه به لحاظ ایمنی و چه به لحاظ آپشن ها و خدمات رفاهی و همچنین از جهت میزان هزینه و سایر موارد مناسب ترین انتخاب برای مشتریان عزیز است .

سایت سفارش خودرو تا اطلاع ثانوی مسدود است

معاون وزیر صنعت و معدن اعلام کرد سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی، تا اطلاع ثانوی همچنان مسدود خواهد بود. در همین حال رئیس انجمن واردکنندگان خودرو این اقدام را کاملا غیر قانونی می‌داند.

به گزارش اخبار خودرو؛ یک ماه پیش بود که وزارت صنعت و معدن به ناگهان و بدون اطلاع قبلی، سایت ثبت سفارش خودرو را از دسترس خارج کرد. گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد علت این اقدام وزارت صنعت مطرح شد. در جدیدترین اظهار نظر رسمی از سوی مسئولان این وزارتخانه، معاون وزیر صنعت و معدن در مورد این اقدام و دلایل آن نکات مهمی را بیان کرده است.

این سایت تا اطلاع ثانوی و تا زمان تصویب طرح ساماندهی خودروهای وارداتی در دولت، بسته خواهد ماند.

خسروتاج، برخلاف اظهار نظرهای پیشین مسئولان وزارت صنعت و معدن که دلیل بسته شدن سایت را انتقال داده و بروزرسانی اعلام کرده بودند، این اقدام را کاملا قانونی دانست و در مورد دلیل آن، اظهار داشت:

علت اصلی بسته شدن سیستم ثبت سفارش خودرو، ایجاد شفافیت هرچه بیشتر در زمینه واردات خودروهای خارجی به کشور است. زمانی که دستورالعمل جدید واردات خودرو در هیئت دولت به تصویب برسد و ابلاغ گردد؛ اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور مجددا صادر خواهد شد و سامانه مجددا شروع به کار خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این نکته که در دستورالعمل جدید بحث نحوه استفاده از ظرفیت تولید داخل، نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خودروساز جهانی، مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی این واردکنندگان به شکل دقیق و مشخصی تدوین و قید خواهد شد؛ خاطرنشان کرد:

ثبت سفارش خودروهای CBU بسته است؛ اما بقیه مونتاژکارهای داخلی می‌توانند نسبت به درخواست تأمین و واردات قطعات مورد نیاز خود اقدام نمایند.

بر اساس طرحی که از سوی وزارت صنعت و معدن مطرح شده و قرار است به تصویب هیئت وزیران نیز برسد، استفاده ۵۰ درصدی از ارز صادرکنندگان شرط اصلی واردات خودرو خواهد بود.

در سوی مقابل اما فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، این اقدام وزارت صنعت را کاملا غیرقانونی دانست و اعلام کرد که این انجمن به‌صورت قانونی این مورد را پیگیری قضایی خواهد کرد. وی اظهار داشت:

بر اساس ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار که توسط معاون اول رئیس جمهور مورد تأکید فراوان قرار گرفته است؛ دستگاه‌های اجرایی باید در تدوین دستورالعمل‌ و آئین‌نامه‌های جدید حتما نظر تشکل‌های تخصصی را جویا شوند. متأسفانه در زمینه بستن سامانه ثبت سفارش خودرو، وزارت صنعت و معدن هیچ‌گونه مشورتی با فعالان این حوزه انجام نداده و این کار کاملا خودجوش و غیر قانونی بوده است.

معرفی هایما S5 توربو توسط ایران‌ خودرو

ایران‌خودرو، به‌زودی پیش‌فروش یک کراس‌اور کوچک به نام هایما S5 توربو را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اخبار خودرو؛ حدود دو سال از حضور هایما S7 در بازار ایران می‌گذرد؛ کراس‌اور سایز متوسطی که به دلیل قیمت بالا و پیشرانه‌ی ضعیف دو لیتری، مورد توجه مردم کشورمان قرار نگرفت و بازنده‌ی محض رقابت با جک S5 و چری X33 شد. حتی نمونه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری هم با قیمت ۹۲ میلیون تومان، فروش بالایی نداشت؛ اما به نظر می‌رسد این پایان کار ایران‌خودرو و هایما نبوده است.

مدل S5 توربو در کلاس کراس‌اورهای کوچک قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد با پیشرانه‌ی قدرتمند و ظاهر اسپرت و به شرط قیمت‌گذاری منطقی، فراتر از هایما S7 عمل کند. این خودرو در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و در نمایشگاه خودروی گوانگژو به‌عنوان زیباترین کراس‌اور کامپکت ساخت چین رسید. هرچند S5 در کلاس بدنه‌ی کوچک‌تری نسبت به S7 قرار می‌گیرد، امکانات فنی و رفاهی بالاتری ارائه می‌کند.

پیشرانه‌ی S5 توربو، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که قدرت ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند که روی کاغذ، ایده‌آل به نظر می‌رسد. با توجه به وزن خالص ۱۴۳۵ کیلوگرم برای هایما S5، می‌توان تصور کرد در زمانی حدود ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنا به ادعای ایران خودرو میانگین مصرف سوخت این خودرو با گیربکس CVT، هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ درحالی‌که می‌تواند به نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

آپشن‌های هایما S5 توربو، شامل آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن داخلی و دارای راهنمای (LED)، صندلی برقی راننده با تنظیمات ۶ جهت، صندلی برقی شاگرد با امکان تغییر در چهار جهت، صندلی‌های چرمی، فرمان هیدرولیک، سان‌روف برقی دوحالته سیستم تهویه اتوماتیک با نمایش دمای داخل و خارج، غربیلک فرمان چرم، صندلی عقب جمع‌شونده، دکمه روشن / خاموش و ورود بدون کلید، نمایشگر ۵ اینچ دارای ناوبری ماهواره همراه با امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و USB هستند.

کراس‌اور جدید هایما، دارای ۶ ایربگ است و مثل دیگر خودروهای صادراتی چین، پنج ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات این کشور (C-NCAP) دارد. دوربین ۳۶۰ درجه با امکان رؤیت نقاط کور، ترمز ضد قفل ABS سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HCA، سیستم کنترل کشش TCS، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و باز شدن خودکار قفل درها، امکان خروج از صندوق‌عقب در مواقع اضطراری، دیگر امکانات هایما S5 توربو هستند.

قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران، نامشخص است؛ اما با توجه به ارزش آن در چین، می‌توان قیمتی در حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای هایما S5 توربو پیش‌بینی کرد.

مشخصات کراس اوور برقی فولکس واگن I.D.Crozz

فولکس واگن از خودروی مفهومی جدید خود که یک کراس‌اوور برقی با نام I.D.Crozz II است، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند.


به گزارش اخبار خودرو؛ فولکس واگن عزم خود را جزم کرده است که تا سال ۲۰۲۰، مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد و در همین راستا، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال اقدام به رونمایی از خودروی شاسی‌بلند مفهومی I.D.Crozz II خواهد کرد. این خودرو با طراحی به‌شدت مدرن خود یک کراس‌اوور کامپکت به‌حساب می‌آید که در طراحی آن از خودروی مفهومی قبلی فولکس واگن با همین نام الهام گرفته شده است؛ اما این مدل جدید با رنگ قرمز خاص خود و سقف نقره‌ای رنگ، جلوه‌ای بسیار زیباتر از قبل دارد.


هربرت دیس، مدیر اجرایی گروه فولکس واگن، در مورد این خودرو می‌گوید:


هدف ما از تولید این خودرو این است که استفاده از فناوری‌های جدید را برای همه‌ی افراد میسر کنیم و امیدواریم این خودرو نیز در آینده همانند مدل گلف تبدیل به یک خودروی محبوب و پرفروش شود.

فولکس واگن در طراحی I.D.Crozz II از چراغ‌های جدیدی استفاده کرده است که از نوع LED هستند. رنگ‌آمیزی خاص این خودرو تأثیر بسزایی در زیبایی ظاهری آن دارد و سقف نقره‌ای رنگ آن تضاد زیبایی با سایر بخش‌ها ارائه می‌کند.


دیگر نکته‌ی طراحی این خودرو به درهای آن برمی‌گردد که در جلو معمولی و در عقب از نوع کشویی هستند. همچنین در این خودرو ستون B حذف شده است تا هم فضای داخل کابین افزایش پیدا کند و هم ورود و خروج سرنشینان راحت‌تر انجام شود. نکته‌ی جالب درهای خودرو این است که می‌توان آن‌ها را با فرمان صوتی نیز باز و بسته کرد.


از آنجایی که I.D.Crozz II یک خودروی برقی است، فولکس واگن برای آن دو موتور برقی در نظر گرفته که هر کدام از آن‌ها روی یکی از محورهای خودرو سوار می‌شون و مجموع قدرت این دو موتور الکتریکی به ۳۰۲ اسب بخار می‌رسد. با این حساب این خودرو یک محصول چهارچرخ محرک به شمار می‌رود و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. فولکس واگن همچنین تخمین زده است که I.D.Crozz II با هر بار شارژر، توانایی حرکت تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.


فولکس واگن ادعا کرده است که این خودرو از نظر توانایی‌های حرکتی به‌خوبی قابلیت رقابت با فولکس واگن گلف GTI دارد؛ چون در آن از کمک‌فنرهای دارای کنترل الکترونیکی و سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب استفاده شده است.


اولین محصول از سری خودروهای الکتریکی I.D در سال ۲۰۲۰ به تولید خواهد رسید و یک محصول هاچ‌بک پنج‌در خواهد بود. گفته شده است که مدل ون I.D.Buzz نیز تا سال ۲۰۲۲ به تولید می‌رسد و با این حساب می‌توان حدس زد I.D.Crozz II، سومین خودرو از این سری خواهد بود که به مرحله‌ی تولید خواهد رسید.

رونمایی از لندرور دیسکاوری نسخه‌ی قدرتمند SVX

دیسکاوری محبوب‌ترین محصول در سبد لندرور است؛ اما با تجهیزات SVX، یکی از جذاب‌ترین و بهترین شاسی‌بلندهای اسپرت دنیا خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو؛ امروز و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، محصولات متنوعی معرفی شدند که تقریبا همه‌ی آن‌ها در کلاس سواری و غیر شاسی‌بلند بودند. این موقعیت، شرایط مناسبی برای لندرور فراهم کرد تا از جدیدترین شاهکار خود رونمایی کند. دیسکاوری SVX مانند خودروهای سری SV جگوار، دارای پیشرانه‌ای قدرتمند خواهد بود که با آپشن‌هایی مناسب حرکت در مسیرهای سخت خارج جاده، عمل می‌کند.

دیسکاوری SVX، اولین محصول مدرن لندرور است که به‌طور کامل با دست، مونتاژ می‌شود و روند ساخت آن، زیر نظر مهندسان سخت‌گیر مرکز SVO در گروه خودروسازی جگوار لندرور کنترل می‌شود. طراحی این خودرو، با هدف بهترین عملکرد در حالت دو دیفرانسیل انجام شده است تا مناسب افراد طبیعت‌گرد و ماجراجو باشد. نسل پنجم دیسکاوری، در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و با بدنه‌ی سبک‌وزن تمام آلومینیوم، استقامت عالی و ایمنی مناسب، عنوان برترین خودروی دنیا در کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت را از آن خود کرد. نسخه‌ی جدید دیسکاوری، اولین محصول لندرور با آپشن‌های سری SVX است که در صورت استقبال بازار، در دیگر خودروهای این برند هم دیده خواهد شد.

پیشرانه‌ی مدرن جگوار لندرور، روی دیسکاوری SVX حضور دارد و به لطف استفاده از سوپرشارژر روی موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری، قدرت ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور ۶۲۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این محصول، نه‌تنها به‌صورت دو دیفرانسیل ارائه می‌شود که با تغییرات گسترده در بخش سیستم تعلیق و فنربندی، آماده‌ی حرکت در شیب‌های تند است. فناوری کنترل تعادل (H-ARC)، کمک می‌کند که با توجه به شیب و عوارض محیط، عملکرد فنربندی و چرخ‌های دیسکاوری، به‌طور مداوم بهینه‌سازی شود. قفل دیفرانسیل الکترونیکی همراه با سیستم کنترل هوشمند مرکز ثقل، گشتاور این خودرو را در مسیرهای مختلف تنظیم می‌کنند.

رینگ‌های اختصاصی لندرور دیسکاوری SVX، در جلو و عقب سایز ۲۰ اینچ هستند که با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۷۵ میلی‌متر و فاق ۵۵ میلی‌متر، از مدل رانگلر ساخت برند گودیر آمریکا، انتخاب شده‌اند. سپرهای جدیدی که در نسخه‌ی SVX استفاده شده‌اند نیز به خودرو اجازه‌ی حرکت در شیب‌های تندتری در مقایسه با مدل استاندارد می‌دهند. فنرهای اصلی در چهار سوی خودرو، با هوای فشرده کار می‌کنند و می‌توانند تا ۸۱.۵ سانتی‌متر، تغییر لحظه‌ای ارتفاع کف خودرو تا سطح جاده را تأمین کنند.

دیسکاوری SVX از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار و مجهز به تنظیم دنده‌ی دوگانه سود می‌برد. از دیگر تجهیزات فنی این خودرو، سیستم هوشمند کنترل تعادل خودرو در سرازیری، مدیریت گشتاور (ETC)، بهینه‌سازی مداوم پایداری (DSC)، تحلیل‌گر مسیر حرکت از نظر نوع عوارض و تنظیم سختی فرمان (EPAS) هستند. این خودرو برای رقابت‌های مخصوص خودروهای آف‌رود نیز آماده‌سازی شده است و حتی برنامه‌ی خاص حرکت در مسیر گردهمایی‌های خاص خودروهای برند لندرور، مثل رقابت جهانی G4 و جایزه‌ی شتر (Camel Trophy)، در کامپیوتر سفری آن وجود دارد.

در فضای داخلی هم مدل SVX فراتر از نسخه‌های استاندارد است و با پوشش ساتن خاکستری رنگ ارائه می‌شود. در کابین، حاشیه‌دوزی‌هایی به رنگ نارنجی دیده می‌شود که هماهنگ با ادوات نارنجی رنگ روی بدنه خواهد بود. حرف X به‌صورت لوگو، در کف‌پوش و پشتی صندلی‌ها به چشم می‌خورد تا در کنار سپرهای اسپرت، چرخ‌های اختصاصی ۲۰ اینچ و باربندی که نورافکن‌های LED دارد، ظاهر متفاوتی به دیسکاوری SVX بدهد.

با تولید نسخه‌ی SVX، شمار محصولات دپارتمان SVO در گروه جگوار لندورو افزایش می‌یابد. پس از معرفی خودروهای رنجرور اسپرت SVR، رنجرور SV اتوبیوگرافی دینامیک، جگوار F تایپ SVR و جگوار XE SV پروژه ۸، تعداد خودروهای تقویت‌شده و فول‌آپشن این گروه خودروسازی از سری SV، به پنج مدل می‌رسد.

خودرو Tiba2 دنده ای



تیبا 2 اقساطی


با رونمایی از ماشین تیبا 2 در سال 1389 که نام اولیه آن مینیاتور بود به بازار عرضه شد. اتومبیل تیبا 2 نخستین ماشین ملی سایپا است که با مشاوره از طراحان اروپایی تولید شده است.

خودروی ملی که طراحی آن در سال 1373 آغاز شد و طی برنامه ای به نام S81 عرضه شد اما در سال 1383 تولید و عرضه آن متوقف و اکنون بعد از 12 سال با نام تیبا پا به عرصه رقابت گذاشت.

خودرو Tiba2 دنده ای ماشین تیبا ۲ یا همان هاچ بک بعد از تیبا سدان رونمایی شد. این ماشین با هدف بدست گرفتن بازار خودرو وارد عرصه رقابت شد تا بتواند به خاطر پایین بودن قیمت با پژو ۲۰۶ رویارویی کند. به گفته سازنده،اتومبیل Tiba 2 دنده ای توانسته تغییراتی را داشته باشد اما بیشتر ظاهر آن و در بخش تزئینات درونی تغییرات عمده ای کرده است. در تغییرات بیرونی توانسته تا حدودی رضایت مشتری را فراهم کند. تفاوت محسوسی در نمای درونی احساس می شود اما کیفیت مواد به کار رفته در این بخش بسیار پایین ارزیابی شده اما در نمای ظاهری در جلو تیبا هاچ بک چراغ های کشیده داردکه مثل تیبا سدان (صندوق دار) شکل ناهماهنگی به بدنه ماشین داده است.

از لحاظ رانندگی این اتومبیل بهتر از ماشین پراید است چرا که با وجود صندلی های سفت و محکمی که دارد توانسته رانندگی رضایت بخشی داشته باشد و این محکمی صندلی ها آنقدر نیست که سرنشین یا راننده را اذیت کند اما در دنده ها به جز دنده ۱ که گفته شده کمی در آغاز حرکت و تعویض دنده مورد اعتراض واقع گشته اما در بقیه دنده ها نرم و بدون مشکل بوده است.

بررسی فنی و موتور خودرو Tiba2 دنده ای ؛موتور اتومبیل تیبا دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است که حجمی برابر ۱.۵ لیتر دارد و می­‌تواند قدرتی برابر ۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر ۱۲۶ نیوتن­‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

رونمایی دانکروت از نسخه ویژه ابرخودروی D8

نخستین نسخه خودروی اسپرت دانکرورت D8 GTO RS با رنگ آبی ریویرا رونمایی شد.


به گزارش اخبارخودرو؛ دانکرورت، تولیدکننده خودروهای اسپرت هلندی، ۴۰ دستگاه از مدل D8 GTO RS تولید خواهد کرد؛ اما خودرویی که در اینجا قرار دارد، نسخه‌ی بدون قاب (Naked Edition) این خودرو و منحصر به تولید ۱۵ دستگاه است. این برند که خودروهای دست‌ساز تولید می‌کند، در حال حاضر ۲۰ دستگاه از نسخه استاندارد این مدل را توليد کرده و نخستین نمونه از نسخه‌ی ویژه را به یک کلکسیونر در آلمان تحویل داده است.


استحکام بدنه‌ی این خودرو به لطف فیبر کربن افزایش یافته است. دانکرورت رنگ‌آمیزی شفاف این خودرو را با همکاری برند R-M شرکت BASF انجام داده است که گیرایی و جذابیت بدنه فیبر کربن آبی مونت‌ کارلو آن را به نمایش می‌گذارد. این نوع رنگ‌آمیزی نه‌تنها ظاهر این خودرو را عالی می‌کند، بلکه با چنین استیل و سبکی اجازه استفاده از مواد فوق سبک در ۹۵ درصد از بدنه‌ی این خودرو را به خودروساز خواهد داد.


در رونمایی دانکروت از نسخه ویژه ابرخودروی D8 حتی قاب چراغ جلو و روکش میله محافظ هم از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن این خودرو را کاهش دهد. دانکرورت با استفاده از اجزای کربنی اسپری شده به‌جای رنگ‌آمیزی کردن با روش قدیمی، قادر به کاهش وزن بیشتری در خودرو شده است؛ چراکه یک کاهش وزن چند کیلوگرمی کمک زیادی به شتاب خودرو می‌کند. اسپرت دانکرورت D8 GTO RS پس از تلاش‌هایی که برای کاهش وزن انجام شده، به وزن خالص باورنکردنی ۶۹۵ کیلوگرم (۱۵۳۲ پوند) رسیده است.


با رونمایی دانکروت از نسخه ویژه ابرخودروی D8 با قدرت بسیار زیادی که در پکیج سبک‌وزن این خودرو قرار گرفته، دانکرورت D8 GTO RS بسیار شگفت‌انگیز است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) تنها ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد؛ درحالی‌که زمان صفر تا ۱۲۴ مایل بر ساعت (۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) این خودرو تنها ۷.۸ ثانیه خواهد بود.


قیمت مدل آبی‌رنگ بدون قاب این خودرو ۱۸۲ هزار یورو (حدود ۲۱۸ هزار دلار) البته بدون محاسبه مالیات است.

خودرو Ario S300 Royal 1.6 اتوماتیک


شرایط فروش ماشین آریو

نخستین اتومبیل مونتاژ شده چینی توسط شرکت خودروسازی سایپا ماشین زوتیZotye می باشد که سایپا آن را به آریو S300 تغییر داده و به بازار عرضه کرد.

ماشین آریو S300 با دو نشان در خیابان های کشورمان به چشم می خورد یکی نشان سایپا و دیگری حرف انگلیسی Z که به شرکت چینی زوتی تعلق دارد.

ماشین آریو S300

ماشین آریو رویال S300 ماشینی است که از نظر فنی به ژاپن وابسته است و خودرو Ario S300 Royal 1.6 اتوماتیک که در چین Z300 زوتی شناخته می شود دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی در حدود ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور می باشد. نیرویی که به کمک یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می یابد. موتور اتومبیل ۱.۶ آریو، همان پیشرانه ۴A92 میتسوبیشی است.

خودرو آریو رویال S300 اتوماتیک مشهور به این است که قلب میتسوبیشی را در دل خود جای داده است. شرکت زوتی برای اینکه پیشرانه مناسبی برای Z300 قرار دهد از پیشرانه اتومبیل های میتسوبیشی ۴A9 استفاده کرده است و در آغاز هم پیشرانه ۱.۵ لیتری بر روی ماشین قرار داد که توانایی تولید حداکثر توان ۸۳ کیلووات را قرار داد که نتوانست خیلی از این پیشرانه بهره کافی را برد بنابراین برای بهتر کردن محصول خود به سمت پیشرانه ۱.۶ لیتری (۱۵۹۰ سی سی ) رفت با حداکثر توان ۹۰ کیلو وات در ۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری ۱۵۱ نیوتن می باشد که باعث موفق شدن اتومبیل Ario S300 Royal 1.6 اتوماتیک با این پیشرانه گردید. هر چند که با پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز توانسته بود فروش خوبی را بدست آورد.

نیسان ایکس تریلر پرفروش ترین خودروی امریکا


به گزارش اخبارخودرو؛ بازار کراس اوورها به شدت در حال رشد است و فروش این کلاس از خودروها به سرعت در حال افزایش است و حتی از پیش بینی های کارشناسان نیز بیشتر فروش دارند. اما خبری که اخیرا باعث توجه دوباره به کراس اوورها شده است این است که این خودروها در ماه جولای به جایگاه فروش بسیار بالایی دست پیداکرده اند.

بلومبرگ گزارش داده است این سه خودرو به ترتیب فروش عبارت اند از نیسان ایکس تریل (که در آمریکا با نام روگ عرضه می شود)، تویوتا رو۴ و هوندا CR-V. چنین آماری نشان می دهد که مشترین آمریکایی زودتر از آنچه تصور می شد به سمت خودروهای کراس اوور حرکت کرده اند و مدیر فروش تویوتا در آمریکا نیز به این نکته اشاره کرده و گفته است که پیش بینی بازار شاسی بلندها بسیار مشکل است.

تویوتا رو۴ پس از نیسان ایکس تریل دارای مقام دوم فروش است و فروش آن ۱۵۰۰ دستگاه کمتر از نیسان است. تویوتا برای رقابت بهتر در تلاش است تا تیراژ تولید مدل هیبریدی رو۴ را که در خود ژاپن تولید می شود افزایش دهد.

با این وجود تویوتا برای اینکه خود را به نیسان برساند و جایگاه نخست را به دست بیاورد راه سختی پیش رو دارد چون نیسان نیز با عرضه ی ایکس تریل اسپرت اقدام به گسترش مدل های این خودرو کرده است. فروش این مدل که نسخه ای ارزان قیمت تر از روگ است نیز به تازگی در سراسر آمریکا آغاز شده است.

12345678910
last