نمایش خودروی هایما S5 در نمایندگی های ایران خودرو

يکشنبه 29 مرداد 1396
17:25
مخبرالدوله

هایما اس ۵ (Haima S5) یک کراس اوور جمع و جور چینی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. طراحی این خودرو بر خلاف هایما اس ۷ که از سبک اروپایی پیروی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی سبک شرقی آن است.

هایما اس ۵ (Haima S5) یک کراس اوور جمع و جور چینی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. طراحی این خودرو بر خلاف هایما اس ۷ که از سبک اروپایی پیروی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی سبک شرقی آن است. چراغ‌های جذاب و صیقلی نمای جلویی آن توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. به نظر می‌رسد که در طراحی این چراغ‌ها از مرغ دریایی در حال پرواز الهام گرفته شده است. جلوپنجره بزرگ خودرو نیز شبیه به دهان یک کوسه طراحی شده و مجموع این اجزا، نمای ظاهری جذاب و جسورانه‌ای را برای هایما اس ۵ ارائه داده است.

در نمای جانبی، خطوط ساده‌ای به چشم می‌آیند که از چراغ‌های عقب تا درها کشیده شده‌اند و سپس با چرخشی معکوس به سمت گلگیرهای عقب می‌رود. این سبک طراحی به زیبایی نمای جانبی خودرو افزوده و حالتی اسپورت را به آن بخشیده است. همچنین نمای عقب هایما اس ۵ نیز زیبا و عامه‌پسند طراحی شده و به نظر می‌رسد سازندگان از خودروهای فورد و هیوندای نیز الگوبرداری کرده‌اند. شیشه عقب کوچک، یکی از معایب طراحی این خودرو است که دید راننده را تا حدودی کاهش می‌دهد.

طراحی داخلی این کراس اوور چینی، بسیار مدرن و عامه‌پسند است. طراحی اسپورت داشبورد، ظاهر چشم‌نوازی را به کابین خودرو بخشیده و با این که متریال مورد استفاده در داخل کابین از جنس پلاستیک ارزان است اما به شکل نرمی قالب‌گیری شده است. پوشش چرمی با دورنگ مشکی و نارنجی بر روی صندلی‌‌ها کشیده شده و جزئیات آلومینیومی نیز در گوشه و کنار کابین دیده می‌شود. یک صفحه نمایش لمسی متوسط ۷ اینچی و فرمانی با طرح قدیمی، از دیگر مواردی هستند که در کابین هایما اس ۵ به چشم می‌خورند. این خودرو فضای کافی برای ۵ سرنشین بزرگسال را ارائه می‌دهد اما صندوق عقب آن خیلی جادار نیست و تنها ۳۲۰ لیتر ظرفیت دارد.

گفته می‌شود که هایما S5 از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار است و موفق به دریافت ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین شده اما هنوز نتایج تست ایمنی معتبرتری مانند Euro NCAP منتشر نشده است. بدنه این خودرو از ۹ درصد فولاد فوق مستحکم، ۶۰ درصد فولاد مستحکم و ۳۱ درصد فولاد استاندارد ساخته شده و میله‌های فولادی ضخیم در تمامی درها به کار رفته است. ۶ کیسه هوا، ترمز ضدقفل ABS، ترمز حالت اضطراری BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل لغزش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت از سراشیبی HLA، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و پیش کشنده و سیستم ایزوفیکس از جمله تجهیزات ایمنی هستند که در هایما اس ۵ قرار گرفته‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که در مجموع، این کراس اوور کوچک چینی، وضعیت خوبی از لحاظ ایمنی دارد.


در کل، با وجود تمام معایب و کمی و کاستی‌ها مانند قرار نگرفتن دو دیفرانسیل برای خودرو، هایما S5 یک کراس اوور زیبا، ایمن و با امکانات مناسب است که با ورود به بازار ایران می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. زمان عرضه‌ی این خودرو طی چند ماه آینده در بازار کشورمان خواهد بود ولی قیمت نهایی آن اعلام نشده است. قیمت این کراس اوور جمع و جور در چین بین ۸۹ هزار تا ۱۱۳ هزار یوآن برای نسخه‌ی ۱٫۶ لیتری است؛ بنابراین می‌‌توان انتظار داشت که شاهد فروش هایما اس ۵ با قیمتی حدود ۷۰ تا ۷۵ میلیون تومان در ایران باشیم و درنمایش خودروی هایما S5 در نمایندگی های ایران خودرو شما آن را خواهید دید.


[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]