فرمول یک با فناوری خودران، چگونه خواهد بود؟

سه شنبه 7 شهريور 1396
9:47
مخبرالدوله

فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) اعلام کرده است که در آینده می‌توان در مسابقات فرمول یک، از خودروهای ایمن برای ارتقاء فناوری خودران استفاده کرد.


به گزارش اخبار خودرو؛ درحالی‌که قوانین حاکم بر مسابقات موتوراسپرت و فرمول یک بیشتر بر حضور راننده در مسابقات تأکید می‌کنند، ایده‌هایی برای استفاده از فناوری خودران در مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک وجود دارد.


مارسین بودکوفسکی، مدیر بخش فنی مسابقات فرمول یک توضیح می‌دهد که نمایش خودروی ایمن بدون راننده می‌تواند روش خوبی برای اثبات پیشرفت در صنعت خودرو باشد.


وقتی خبرنگار موتوراسپرت پرسید که خودروهای خودران چه تأثیری می‌توانند بر مسابقات فرمول یک داشته باشند، بودکوفسکی پاسخ داد: اجازه بدهید مثالی برای شما بزنم و البته این تنها مثال ممکن نیست. ما درباره‌‌ی خودروی ایمن بدون راننده صحبت می‌کنیم؛ یک فناوری که انتقادات و شک و تردیدهایی به کارکرد آن وارد است و به‌جای انتقاد و تردید می‌توان نشان داد که این کار جواب می‌دهد. با استفاده از فناوری خودران ایمن، دیگر نیازی به راننده در خودرو نیست؛ زیرا کنترل در این سیستم با کامپیوتر خواهد بود. اما ما باید از جاذبه‌ی خودروهای فرمول یک بدون راننده آگاهی داشته باشیم. مهندسان این فناوری را دوست دارند؛ اما طرفداران مسابقات فرمول یک نظر مساعدی نسبت به آن ندارند.

بودکوفسکی در مورد علاقه‌ی بالقوه طرفداران به مسابقات فرمول یک بدون راننده شک دارد؛ اما او فکر می‌کند که مسابقات دیگری مانند روبوریس نقش مهمی در ارتقای فناوری خودران دارند: من به روبوریس به‌عنوان مسابقه‌ای بسیار جالب که همه تلاش‌ها را به یک سمت متمرکز می‌کند نگاه می‌کنم. اما آیا ایده‌ی وجود نداشتن راننده در مسابقات فرمول یک، می‌تواند میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا مجذوب این ورزش کند؟ با این وجود استفاده از پلت‌فرم موتوراسپرت برای ترویج فناوری‌های جدید عمومی، مانند خودروهای ایمن بدون راننده و یا رویدادهایی مانند روبوریس، می‌تواند برای امکان کشف راه‌حل‌های جدید خارق‌العاده باشد.

دیدگاه بودکوفسکی به‌خصوص در مورد فناوری خودران در مسابقات فرمول یک معتبر است؛ زیرا این دیدگاه بخشی از دلایلی است که به فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی داده شده بود. این طرح پس از سال‌ها کار، برای شرکت‌های مک‌لارن و فراری، با هدف کمک به طراحی برنامه‌هایی برای تطبیق این ورزش با فناوری‌های آینده، ارائه خواهد شد.

بودکوفسکی اضافه می‌کند: فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی پروژه‌ای در ارتباط با خودروهای خودران متصل (از طریق شبکه‌ی دیتا) شروع کرد و هدفش دانستن چگونگی روبه‌رو شدن با این فناوری‌های جدید بود. ایده اصلی این پروژه این بود که بدانیم به کمک فناوری رانندگی خودران، چه چیزی در دنیای خودرو تغییر خواهد کرد و این فناوری چه تأثیری بر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی خواهد داشت. همچنین در تعریف مدل کسب و کار مسائلی وجود داشت. این مشکلات برای اشاره به چگونگی استفاده از فناوری‌های جدید در مسابقات فرمول یک به‌منظور ارتقاء آن‌ها نبود؛ بلکه برای آگاهی از چگونگی تغییرات دنیای خودرو و ایمنی بود. رانندگی خودران تأثیر بسیار مهمی بر ایمنی خودروها خواهد داشت؛ درحالی‌که ما می‌دانیم فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی و ژان تات (رئیس فدراسیون) به چه اندازه مشغول کمپین اقدامات ایمنی جاده‌ای هستند.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]