خودرو سورن ELX Turbo دنده ای

سه شنبه 31 مرداد 1396
15:22
مخبرالدوله


خودرو سورن توربو

ماشین سمند بر روی پلتفرم خودرو پژو ۵۰۴ ساخته و تولید شده است.

تولید سری توربو از موتور ملی EF7 به سال ها قبل بر می گردد، نخستین نمونه های این موتور با همکاری یک شرکت آلمانی در سال ۸۷ در ایران ارائه شد، اما پس از عرضه نخستین مدل های سمند موتور ملی در سال ۸۹ و با شدت یافتن تحریم ها در سال های بعد، تولید انبوه این موتور به تعویق افتاد.

اتومبیل سمند سورن توربو مدل تغییر چهره داده شده سمند معمولی X7 و سمند LX است. این اتومبیل نخستین بار بعد از سمند معمولی توسط ایران خودرو عرضه شد.

در بررسی مشخصات سمند سورن توربو از لحاظ ظاهری و در طراحی بیرونی بدنه و آپشن ها متفاوت است. در تفاوت داخلی که در اتومبیل سمند جود دارد در تصادفات از درون جمع شده و از آسیب دیدن راننده جلوگیری می کند و از طرفی دیگر صدای موتور کمتر به داخل اتاق ماشین می رسد و تنظیم گودی کمر صندلیهای جلو، داشتن ایربگ در مدل ELX، تنظیم نور چراغ های جلو از داخل، سیستم تهویه مطبوع خودکار و….. داشتن امکانات رفاهی و ایمنی دیگر باعث شده از سمند معمولی متمایز باشد.

در مشخصات فنی پژو سمند می توان به موتور جدید پرقدرت با فناوری روز دنیا به همراه شتاب و چالاکی بالاتر و آلایندگی و مصرف سوخت کمتر و مورد پسند بودن جوانان اشاره کرد.

این موتور توربو شارژ دارای مزیت هایی مثل افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش عملکرد و بھره وری سوخت، سوخت کاملتر و مصرف سوخت پایین تر نسبت به موتور معمولی است.

سورن ای ال ایکس توربو در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بر اساس ادعای مسئولان ایران خودرو، سورن توربو شارژ با موتور ۱۷۰۰ سی‌سی هم قدرت خودرویی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بوده ولی میزان آلایندگی‌اش برابر با آلایندگی اتومبیلی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است.


[ بازدید : 172 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]